Of jullie nu hulp nodig hebben in het signaleren, proactief trainen of behandelen van medewerkers maakt niet uit. Wij ondersteunen jullie op deze drie pilaren van preventie van mentale klachten.
Door middel van een expertise-sessie kijken wij vrijblijvend mee welke pilaar als eerste aandacht mag krijgen.
Het werkhervattingsadvies is de expertise van de bedrijfsarts. Het inhoudelijke herstel is onze expertise. Door korte lijntjes met jullie bedrijfsarts kunnen we dat mooi op elkaar afstemmen.
Wij zijn jullie totaalpartner in het signaleren, trainen en individueel behandelen van mentale klachten. Zo zorgen we samen voor mentaal gezonde medewerkers.
We zijn groot genoeg om de beste kwaliteit te leveren en klein genoeg om elke opdrachtgever persoonlijke aandacht te geven. De persoonlijke touch is voor ons essentieel.
Geen abonnementsvormen of afnameverplichtingen. Heb je ons niet nodig? Prima! Heb je ons wel nodig, dan staan we onder de sneltoets.
Omdat we niet zijn gebonden aan verzekeringsprocedures kunnen wij snel schakelen. Dit is cruciaal bij (beginnende) mentale klachten. Binnen 48 uur starten we jouw traject, zodat je direct de hulp krijgt die je nodig hebt.
Gewoon goede zorg, van mens tot mens. Jij hebt een hulpvraag, wij hebben de expertise.
Jouw werkgever zorgt voor de vergoeding. Dat betekent dat we onafhankelijk van zorgverzekeraars werken. Dit geeft ons de vrijheid om jou de best mogelijke zorg te bieden.
Onze psychologen zijn GZ- en NIP-geregistreerd, wat betekent dat je altijd wordt geholpen door een ervaren en gekwalificeerde professional.
Werkwijze
Aanmelden
Via de oranje knop ‘aanmelden’ kunnen jullie een medewerker aanmelden voor een individueel traject. Een medewerker kan ook zichzelf aanmelden. Is er een bedrijfsarts betrokken? Graag ontvangen we ook deze contactinformatie. Bij het aanmelden kun je al een korte omschrijving delen over de medewerker.
Intake procedure
De intake bestaat uit een telefonische pre-screening om te kijken of wij de juiste match zijn. Deze vindt meestal binnen 48 uur plaats. Vervolgens ontvangt de medewerker een online diagnostiek om de zwaarte van de zorgvraag te bepalen. Binnen 2 weken volgt het intakegesprek met de psycholoog.
Offerte & factuur
Op basis van de intake-procedure ontvang je een offerte voor een van onze trajecten. Pas als daar akkoord op is gegeven mogen wij starten met de behandeling. Na akkoord ontvangen jullie de factuur en kunnen we aan de slag.
Start behandeling
Na akkoord starten de psycholoog en de medewerker zo spoedig mogelijk de behandeling. De contactpersoon vermeld op het aanmeldformulier zal door de psycholoog gebeld worden om kennis te maken en de loop van het traject toe te lichten.
Driegesprek(ken)
In ieder traject is er de mogelijkheid om een of meerdere driegesprekken te voeren. Dit is een gesprek tussen medewerker, contactpersoon en psycholoog. Een driegesprek zetten we enkel in wanneer het herstel-bevorderend is.
Afronding
Wanneer jullie medewerker zelfstandig (en duurzaam) inzetbaar is, zijn we klaar en hebben we samen een succesvol traject gerealiseerd. Ter afronding zal de psycholoog telefonisch contact opnemen met de contactpersoon.
Evaluatie
Uiteraard zijn we super benieuwd hoe zowel de medewerker als de contactpersoon het traject hebben ervaren. Daarom zullen wij enkele maanden na afronding steekproefsgewijs contact opnemen om onze dienstverlening te bespreken. Met onze vaste opdrachtgevers evalueren we op vaste momenten in het jaar.
Wij begrijpen als geen ander dat de mentale gezondheid van medewerkers cruciaal is voor een bedrijf. Alleen als je 100% kunt bouwen op je medewerkers kun je als bedrijf elke uitdaging aan. Bij Fast Lane Vitality bieden we een uitgebreide aanpak om mentale klachten vroegtijdig te signaleren, preventieve trainingen aan te bieden en effectieve individuele behandelingen te verzorgen.
FAQ
Staat je vraag er niet tussen? Bekijk de gehele FAQ hier of neem contact met ons op.
Fast Lane Vitality biedt 3 trajecten aan:
Meer informatie over de trajecten en de kosten hiervan zijn terug te vinden in onze brochure. De lengte en daarmee de kosten van een traject worden bepaald door de hulpvraag van de werknemer. De psycholoog brengt tijdens het intakegesprek samen met de werknemer zijn of haar hulpvraag zorgvuldig in kaart. Aanvullend hierop sturen wij de werknemer diagnostiek toe in de vorm van een vragenlijst. Op basis van de intake en diagnostiek komen wij tot een behandeladvies, wat vertaald wordt in een keuze voor een van de drie trajecten. Het advies wordt vervolgens aan jullie als werkgever voorgelegd voor accordering.
Fast Lane Vitality houdt zich strikt aan de richtlijnen van de privacywetgeving (AVG). Alle informatie rondom het behandeltraject wordt vertrouwelijk en zorgvuldig behandeld. Deze vertrouwelijkheid is ook opgenomen in onze algemene voorwaarden. Informatie wordt alleen met expliciete toestemming van de werknemer gedeeld met derden.
Daarnaast werken wij met NIP geregistreerde psychologen. De beroepscode van het NIP verplicht alle psychologen om op een vertrouwelijk wijze met informatie om te gaan.
Fast Lane Vitality werkt zonder wachtlijsten! Jullie werknemer kan meteen bij ons terecht. Onze missie is om de werknemer zo snel en preventief mogelijk te ondersteunen. Wij zorgen continue voor voldoende beschikbare intakeplekken door proactief ons team van psychologen uit te breiden door heel Nederland.
De behandelingen van Fast Lane Vitality vinden face-to-face plaats. Wij geloven dat we op deze wijze de beste kwaliteit kunnen leveren. Echter begrijpen wij dat dit niet voor iedereen haalbaar is, wellicht is er bij de werknemer sprake van bijzondere omstandigheden. De situatie van iedere werknemer is anders en dit vraagt soms om maatwerk. Daarom is in dergelijke situaties is een onlinebehandeling mogelijk.
Werknemers kunnen rechtstreeks aangemeld worden op onze site via de oranje knop rechtsbovenin.
1. Pre-screening:
Nadat jullie de werknemer via onze site aangemeld hebben nemen we binnen 2 werkdagen telefonisch contact op voor een pre-screening. Tijdens deze pre-screening brengen we in kaart of de hulpvraag van jullie werknemer passend is binnen de dienstverlening van Fast Lane Vitality.
2. Intake:
Is de hulpvraag van de werknemer passend? Dan ontvangt de werknemer diagnostiek en wordt doorgezet voor een intakegesprek bij een van onze ervaren psychologen. Het intakegesprek vindt binnen 2 weken na de telefonische pre-screening plaats.
3. Advies & start behandeling:
Uit het intakegesprek volgt een advies voor één van onze drie trajecten. Dit advies wordt in de vorm van een offerte aan werkgever voorgelegd. Als jullie als werkgever akkoord gaan met de offerte kan de behandeling meteen starten.
Wij begeleiden hoofdzakelijk werknemers die overbelast, overspannen of burn-out zijn geraakt. Deze klachten kunnen uiteenlopende oorzaken hebben en uiten zich in zowel fysieke, mentale als sociaal/emotionele klachten. Wij werken samen met ervaren psychologen die door hun goed gevulde toolbox in staat zijn om uiteenlopende vraagstukken te behandelen. Wij zijn gespecialiseerd in het voorkomen van langdurig verzuim. Re-integratie is een centraal onderdeel van onze werkwijze. Goed en gezond functioneren op het werk is onderdeel van goed en gezond functioneren in het leven.
Is er sprake van psychiatrie, een actieve verslaving of is een fysiek klachtenbeeld leidend? Dan zijn wij niet de beste partij voor jullie werknemers. Fast Lane Vitality biedt ook geen mediation bij (arbeids-)conflicten.
Fast Lane Vitality heeft behandellocaties door heel Nederland. Binnen 30 minuten rijden van de woonplaats van de werknemer is er altijd een psycholoog beschikbaar.
Wij werken uitsluitend met zeer ervaren NIP geregistreerde- & GZ psychologen. Hierdoor hoef je als werkgever niet te twijfelen aan de kwaliteit van de ondersteuning die je inschakelt.
Fast Lane Vitality biedt ondersteuning in het Nederlands en het Engels.
Neem gerust contact op met Bob Caris, oprichter en directeur van Fast Lane Vitality. Je kunt Bob bereiken op telefoonnummer 06-1362 2140. Stuurt je liever een mailtje? bob.caris@fastlanevitality.nl
© 2024
Dit aanmeldformulier is de eerste stap naar spoedig herstel. We vragen geen medische gegevens in dit formulier en zullen alle informatie volgens de hoogste privacy standaarden behandelen. Als er nog geen arbodienst in beeld is kun je deze stap overslaan. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Wij staan in de startblokken om de best mogelijke zorg te leveren.
Het intakegesprek is de eerste stap in een traject. Het is enorm belangrijk dat er een goede klik is tussen medewerker psycholoog. Vul dit formulier zorgvuldig in en wij gaan meteen aan de slag om alles in gang te zetten.
Fast Lane Vitality ondersteunt onze collega’s preventief bij het voorkomen van verzuim, maar zijn ook op curatief gebied een vaste partner. Fast Lane Vitality wordt door ons ingezet om collega’s met psychisch verzuim hun weg terug te laten vinden naar een duurzaam herstel. Er is geen wachtlijst, ze hebben een landelijke dekking en een duidelijke aanpak. Ook is er een goede samenwerking tussen hen en onze arbodienst. Voor mij als HR Adviseur zijn de korte communicatielijnen, de professionele aanpak, maar ook de durf om open te staan voor feedback en te willen blijven verbeteren zijn redenen om Fast Lane Vitality als provider te blijven verbinden aan onze organisatie.
Adviseur Verzuim & Vitaliteit – KPMG